Thursday, August 18, 2011

Pt 7459

Rindu la kat kawan-kawan rumah sewa. Lucu la sebab dari tak kenal langsung terus akrab. Aku antara yang paling awal duduk umah sewa 2nd year da duk sane. Naseb baik abah bagi skuter. Boleh la merempit g kampus. Aku kenal Zai sorang je mase tu. Yang lain tak bape nak kenal sangat sebab Zai tu geng mase matrik. Yang selebihnya. Lilo, Fizi, Su, Hasnur dan Wae.

Tu la orang kate, tak kenal maka tak cinta. Rumah yang kami sewa tu bekas akak senior. Paling tak tahan umah tu sangat-sangat bersepah. Macam rumah tak penah orang duduk.siap ade sampah besar lagi belakang rumah. 1st datang ngan family. Abah tak berkenan sungguh dengan rumah tu. Hurm...nak wat camne kan. Anaknye ni keras kepala betul.

Dalam mase seminggu kemas-kemas rumah tu. Akhirnye da boleh duduk dengan riangnye. Aku suke umah ni sebab semua orang memang rajin memasak. jimat sangat duit aku since aku dapat separuh pinjaman yang cukup2 nak bayar yuran. Sampai la 1 sem hidup dengan aman damai.

Hidup dengan kawan-kawan ni macam-macam ragamnya termasuklah aku sendiri. Yang paling penting bekerjasama mengharmonikan rumah ni. Owner umah ni kami panggil uncle je. Uncle orang cina. Serius and sempoi orangnye. Yang paling best nye dia macam suke kat Fizi (suke je). Dia yang potong rumput semak kat blanag, betulkan lampu mane yang rosak. Kalo musim durian mesti kami akan bagi untuk dia jugak.

2 tahun rupenye duk umah tu. Bergelak ketawa, bergaduh..Semuanya mematangkan kami. Lagi teringat watu masuk sem 3 kami tak bayar sewa sebab tak cukup duit. Aku ni sampai kene panjat pagar sebab uncle ingat kitorang tanak duduk situ. Dia boleh bagi magga yang besar kat pagar tu tak bagi kami masuk.hurm...lucu..lucu..belum lagi datang surat potong air sebab lambat bayar bil. Uncle akan datang tiap-tiap bulan kutip duit sewa. Kena ready jela duit.

Sekarang semua da bawak haluan masing-masing. Wae da kawin, Su da bertunang, Zai n Hasnur ondaway(termasuk jugak aku) Lilo, Fizi dan Ain(baru masuk sem last) tak tau ape cerita. Semoga kalian berjaya dalam menjalani hidup yang epnuh berliku ni :)

Rindu la~

No comments:

Post a Comment

Counting Days

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...