Tuesday, August 16, 2011

Senyum

Senyum senyum senyum ヅ
Senyum senyum シ

 Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit.......♪ ♫ ♩ ♬

Wah wah ewah...syok betul kan layan lagu sampai nyanyi pun kite boleh tersenyum. Lagu ni aku pon takde la layan sangat. Cumenye slalu ade kat corong-corong radio. Senyum tu mendamaikan tau. Kalau kite  senyum orang yang marah pun boleh reda.

Kisah 1
Macam ade 1 cerita ni. Memandangkan kite di bulan Ramadhan elok sangat la aku ceritakan. Ni dari member yang aku tak bape nak ingat sape. Dia cite la mase pegi bazar Ramadhan, nak beli kuih muih, sang penjual tu sangat lah acuh-tak acuh. Mungkin la dia penat samapikan si pembeli pulak yang rase bersalah. Alih-alih bile da berbuka si suami cakap. "Kite takyah makan la makanan ni, nanti kite jadi macam penjual tu". Tengok, sampai kerumah kesannye. Tapi aku tak setuju gak sebab suami dia ajar isteri membazir..tak elok..amalan Syaitooon.

Kisah 2
Kisah kawan aku jugak, sebab aku ade short term memory, susah sikit nak hengat unless ade bende yang trigger.hehe. Penah tak jadi kat korang, (bazar ramadhan lagi) korang senyum - tak kisah la senyum kerang ke, senyum penyu ke, korang dapat makanan free-takpun dia sedekah.Wah wah..tu rezeki dia la. Kalo lagi kiut lagi la dapat lebih :)

Kisah 3
Ni adik aku plak. Dia ni memang stail senyum macam udang la. Walaupun dia manja dan mengade-ngade still oranag kan senang ati ngan dia. Sekarang dia keje kat farmasi. Boleh katekan orang yang datang ingat dia tu towkey farmasi :)

Senyum la macam shaye..hik..hik..
Oleh itu, marilah kite amalkan budaya senyum ye kawan-kawan シ









No comments:

Post a Comment

Counting Days

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...